یکشنبه, اردیبهشت 30, 1403
مقاله هامقایسه ماشین آلات سنگین

چگونه از نقاط کور کامیون دور بمانیم

عبور-از-یک-کامیونعبور-از-یک-کامیون

اگرچه بسیاری تصور می کنند که رانندگان کامیون دید بهتری نسبت به جاده دارند زیرا آنها از سطح زمین بالاتر هستند و آینه های بزرگتری دارند، کامیون ها در واقع نقاط کور بزرگ تری دارند. ماندن در نقطه کور کامیون به این معنی است که راننده کامیون نمی تواند شما یا ماشین شما را ببیند، که خطر ایمنی بزرگی را به همراه دارد و به طور بالقوه منجر به تصادف جدی می شود. نقاط کور کجا هستند را بیاموزید، به کامیون ها فضای کافی بدهید و فوراً عبور کنید تا شما و رانندگان اطرافتان را ایمن نگه دارید.

آگاه ماندن

از کناره های کامیون دور نگه دارید. افزایش اندازه کامیون به معنای نقاط کور بزرگتر است، بنابراین بسیار مهم است که بدانید این نقاط کور کجا هستند. بخش هایی از خطوط در دو طرف کامیون، به ویژه در سمت راست، برای راننده کامیون قابل مشاهده نیست و بنابراین برای سایر خودروها بسیار خطرناک است.
اگر برای عبور از کامیون باید از این مناطق عبور کنید، احتیاط کنید و تا آنجا که ایمنی اجازه می دهد سریع عبور کنید. زودتر علامت بدهید و اجازه دهید راننده قبل از عبور شما را ببیند.

نقاط کور کامیون
نقاط کور کامیون

مطمئن شوید که می توانید آینه های جانبی کامیون را ببینید. اگر نمی‌توانید راننده را در آینه بغل ببینید، احتمالاً او هم نمی‌تواند شما را ببیند. ناتوانی در دیدن آینه های جانبی نشان می دهد که شما در یک نقطه کور قرار دارید و به محض اینکه ایمن شد باید از آن موقعیت خارج شوید.

مراقب سیگنال ها باشید هنگام رانندگی پشت کامیون، نمی توانید آنچه را که پیش رو دارید ببینید و باید به سیگنال های راننده کامیون مقابل خود تکیه کنید. مراقب باشید و چراغ‌های راهنما و چراغ‌های ترمز کامیون را زیر نظر داشته باشید تا بتوانید با اطلاع قبلی برای توقف یا چرخش آن‌ها آماده باشید.

در مورد کامیون های کم حرکت صبور باشید. داشتن ذهنیت صبورانه می تواند به اندازه آگاهی از نقاط کور بسیار مهم باشد. به یاد داشته باشید که کامیون ها نمی توانند به راحتی ماشین های کوچکتر مانور دهند، که به ویژه در مواقع اضطراری مهم است. هنگام رانندگی در اطراف کامیون محتاط و محترمانه رفتار کنید تا به حفظ امنیت خود و اطرافیانتان کمک کنید.
از بوق زدن (مگر در شرایط اضطراری)، رانندگی تهاجمی، و بافندگی در ترافیک اجتناب کنید، زیرا این موارد باعث حواس پرتی می شود و در نهایت می تواند منجر به تصادف شود.

وقتی در جلو هستید فضای کافی بدهید. کامیون ها نمی توانند به سرعت یک ماشین یا موتورسیکلت بایستند، بنابراین هنگام رانندگی در مقابل کامیون بسیار مهم است که در صورت نیاز به توقف راننده، فضای کافی در اختیار راننده کامیون قرار دهید. اگر می توانید چراغ های جلوی کامیون را در آینه دید عقب خود ببینید، از نقطه کور جلویی خارج شده اید و در یک فاصله امن در مقابل کامیون هستید.[3]

از دم زنی بپرهیزید. اندازه بزرگ یک کامیون به این معنی است که کامیون داران آینه دید عقب ندارند و باید برای دیدن اتومبیل های پشت سر خود به آینه های جانبی تکیه کنند. رانندگی پشت کامیون همچنین به این معنی است که نمی توانید آنچه را که در مقابل آنها اتفاق می افتد ببینید. مستقیماً در پشت کامیون از منطقه ممنوعه دوری کنید و به کامیون فضای کافی برای کاهش سرعت یا توقف بدهید.
شما باید حدود 20 تا 25 طول خودرو یا یک فاصله چهار ثانیه ای بین خود و کامیون مقابل خود بگذارید.
تا جایی که ممکن است، سعی کنید هر دو آینه کناری کامیون را در مقابل خود نمایان کنید. این به راننده کامیون اجازه می دهد تا شما را ببیند و از شما نیز آگاه باشد.
در شرایط آب و هوایی بد، فضای بیشتری بین خود و کامیون بگذارید.

هنگام چرخش بیشتر مراقب باشید. گاهی اوقات کامیون‌ها برای چرخش باید به طور گسترده بچرخند و خطوط بیشتری را طی کنند، بنابراین اگر در کنار یا پشت کامیون در حال چرخش هستید، بیشتر مراقب باشید.
به کامیون فضای زیادی بدهید.
بین کامیون و پیاده رو قطع نکنید، و آگاه باشید که کامیون ها نمی توانند به سرعت وسایل نقلیه کوچکتر سرعت خود را کاهش دهند.[4]

عبور از یک کامیون

زودتر سیگنال دهید عبور از یک کامیون به این معنی است که باید از یک نقطه کور عبور کنید، هرچند کوتاه. هرچه زودتر به راننده ای که قصد عبور از آن را دارید نشان دهید تا زمان کافی برای دیدن شما و آماده شدن برای عبور شما داشته باشد.

در نقاط کور معطل نشوید. تا حد امکان سریع عبور کنید و بیش از حد لازم در هیچ یک از نقاط کور کامیون معطل نشوید. این منطقه جایی است که اگر راننده کامیون کنترل خود را از دست بدهد، بخواهد مسیر را تغییر دهد یا تصادف کند، در آن بیشترین خطر را خواهید داشت.[5]
از عبور از سمت راست کامیون خودداری کنید. این بدترین نقطه کور یک کامیون است زیرا بیشتر به عقب امتداد می یابد و دیدن شما در کنار آنها را برای راننده کامیون دشوارتر می کند.

به خودتان فضایی برای ادغام بدهید. قبل از اینکه دوباره به همان لاین ادغام شوید، باید حداقل دو ماشین از کامیون جلوتر باشید. این تضمین می‌کند که از نقطه کور جلوی کامیون دور بمانید و به شما کمک می‌کند از بریدن کامیون جلوگیری کنید.

کند نشوید پس از ادغام به خط خود در مقابل کامیون، سرعت عبور را حفظ کنید و فقط زمانی سرعت خود را کاهش دهید که فاصله ایمن بین خود و کامیون داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟