یکشنبه, اردیبهشت 30, 1403
اطلاع رسانی پیش فروشدسته‌بندی نشدهمقاله ها

۳۳۰ دستگاه کامیون وارداتی

قیمت ماشین سنگینمرجع خرید و فروش ماشین سنگین

۳۳۰ دستگاه کامیون وارداتی در گمرکات اصفهان خاک می‌خورد

به گزارش ایرنا، رسول کوهستانی‌ پزوه، روز یکشنبه به مناسبت”روز جهانی گمرک” در جمع خبرنگاران افزود: بیشتر کامیون‌های وارداتی از نظر ملاحظات محیط زیستی، استاندارد، سال ساخت و مسائل گمرکی، مشکل ترخیص ندارند.

وی ادامه داد: با این حال، مشکلاتی برای این کامیون‌ها از طریق بانک‌ها ایجاد شده و هنوز کُد رهگیری آنها توسط بانک‌ها اختصاص داده نشده است.عید کجا می‌ری؟ | تخفیف ویژه سفر نوروزیمشاهدهتبلیغ
مدیرکل گمرکات اصفهان اظهار داشت: بااینکه این خودروها با ارز شخصی وارد شده و بانک‌ها باید بسرعت آنها را تایید کنند اما هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.
وی با بیان‌اینکه این کامیون‌ها بعنوان بیشترین کالای رسوبی و انباشت شده در گمرکات اصفهان محسوب می‌شوند، تصریح کرد: در زمان حاضر هزینه انبارداری گمرک به این کامیون‌ها تعلق می‌گیرد که هزینه مضاعفی را به رانندگان و شرکت های حمل و نقل تحمیل خواهد کرد.
کوهستانی پزوه تصریح کرد: بانک مرکزی دستورالعملی را در این زمینه ارائه کرده اما بانک‌های استان اصفهان همکاری لازم را ندارند.
وی تاکید کرد: ترخیص این کامیون‌ها باید با همت و جدیت بیشتری دنبال شود.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان همچنین گفت: کشف ۶ هزار دستگاه ماینر، بیشترین کالای قاچاق در ۱۰ ماهه سال جاری در استان محسوب می‌شود.

ماینر، دستگاه استخراج ارز دیجیتال است و ماینینگ به فرایند استخراج ارز دیجیتال توسط دستگاه ماینر یا رایانه‌های قدرتمند گفته می‌شود.

وی ادامه داد: پارچه، موتورسیکلت، پوشاک، لوازم خانگی، لوازم یدکی و کارت گرافیک در رده‌های بعدی کالاهای قاچاق کشف شده در این استان است.

کوهستانی پزوه با بیان‌اینکه اصلاح قوانین، مهمترین عامل بازدارنده قاچاق است، گفت: باید قوانین و مقررات بدرستی در مرزها رعایت شود تا در عمل  شاهد مبارزه با قاچاق باشیم.

وی خاطرنشان کرد: گمرکات اصفهان از لحاظ صادرات، پس از استان‌های هرمزگان، خوزستان، بوشهر و تهران در جایگاه پنجم  و از نظر واردات در جایگاه دوازدهم تا پانزدهم کشور قرار دارد.
کوهستانی پزوه بیان کرد: در ۱۰ ماهه امسال‌ ۷۴۳ قلم کالا به ارزش یک هزار و ۹۶ میلیارد دلار از استان به ۹۳ کشور دنیا صادر شده که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۶۳ درصد و از نظر وزن ۱۴ درصد افزایش داشته است. کوهستانی پزوه افزود: عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه، ارمنستان، امارات و چین بعنوان مهمترین مقاصد صادراتی استان اصفهان محسوب می‌شوند.

مدیرکل استان گمرک اصفهان خاطرنشان کرد: مصنوعات چُدن و آهن، فرآورده‌های نفتی، فرش و کفپوش، محصولات لبنی، مواد و وسایل پلاستیکی و مس و مصنوعات آن در رده‌های بعدی کالاهای صادر شده به دیگر کشورها قرار دارند.

وی، اصفهان، کاشان، مجتمع فولاد مبارکه و ذوب‌آهن را فعالترین گمرک‌های استان اعلام کرد.

مدیرکل گمرکات اصفهان گفت: درآمد گمرکات استان در ۱۰ ماه سپری شده از سال جاری ۱۵۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: این گمرکات در مدت یادشده هفت هزار میلیارد و ۵۶ میلیون ریال درآمد داشتتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.
به گزارش ایرنا، وجود قُطب‌های صنعتی استان نظیر فولاد، منسوجات، هواپیماسازی، لوازم خانگی، رنگ‌سازی و صنایع نظامی از دلایل اهمیت گمرک اصفهان محسوب می‌شود.

همه ساله، ۲۶ ژانویه(۶ بهمن) بعنوان “روز جهانی گمرک” در تمام کشورهای عضو سازمان جهانی گمرک، گرامی داشته می‌شود.برچسب‌ها 

دیدگاهتان را بنویسید

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟