یکشنبه, اردیبهشت 30, 1403
بررسی فنی خودروهامقایسه ماشین آلات سنگین

مقایسه VOLVO، MAN، Scania، Renault کاماز نو یا ماشین خارجی کارکرده؟

مقایسه ولومقایسه ولو

امروز سعی خواهیم کرد آنالیز مقایسه ای چندین علامت معروف تراکتور را انجام دهیم. همه کامیون ها با جاده های روسیه سازگار شده اند اما آنها ویژگی های متمایز خود را دارند.

MAN

بیایید با شرکت آلمانی “MAN” شروع کنیم، این کامیون به درستی “اسب کار” در نظر گرفته می شود اولا، این تراکتور ارزان است، میانگین هزینه آن در محدوده 30000 هزار یورو است، دارای گیربکس ZF است. کلاس AS-TRONIC و قدرت متوسط 430 اسب بخار، سیستم تعلیق سهموی که برای بزرگراه ها ایده آل است. مخزن سوخت استاندارد در هر 400 لیتر و بیشترین دبی 40.9 لیتر در هر 100 کیلومتر تراکتور “MAN” فقط در مناطق پیچیده جاده را نشان می دهد. شایان ذکر است که این کامیون در دورهای پایین گشتاور بسیار بالایی می دهد، به عبارت دیگر در هر دنده ای، موتور به وضوح به فشردن پدال گاز پاسخ می دهد.

نگهداری از این بیشترین سود را دارد و همیشه می توان آن را پیدا کرد. قطعات یدکی مورد نیاز علاوه بر این، یکی از ویژگی های متمایز تراکتور “مرد” یک کابین است، فضای داخلی به جزئیات کوچک طراحی شده است، پلاستیک ارزان است، اما بسیار خوب به نظر می رسد، یک کامپیوتر کوچک روی برد وجود دارد، راننده همیشه می تواند سرعت، سوخت را تعیین کند. مصرف و حتی تعیین کنید که دستگاه در حال حرکت است. خود تراکتور در بین کامیون های این کلاس بسیار سبک است. وزن کامل تراکتور تک 6730 کیلوگرم در این جرم شامل راننده و باک پر است. از معایب، وجود خرابی های دوره ای در رایانه داخلی قابل توجه است.

یکی از رقبای “MAN” را تراکتور سوئدی “اسکانیا” می دانند. این کامیون با محاسبه جاده های بد به سیستم تعلیق سخت تری مجهز شده است. میانگین قدرت این تراکتور 415 اسب بخار است، گیربکس آن می تواند هم OptiCruis اتوماتیک و هم ZF TANSMATIC باشد، مخزن سوخت برای 500 لیتر طراحی شده است و میانگین مصرف آن 35 لیتر در 100 کیلومتر است. کابین راحت است، بدون بلند شدن از روی صندلی، راننده می تواند به هر دکمه ای برسد، دستگاه می تواند با سیستم صوتی و کنترل آب و هوا یکپارچه شود. هزینه بسته به پیکربندی متفاوت است و به طور متوسط 60000 یورو است. معایب آن شامل مشکلات سیستم سوخت می شود. همه خودروهای SCANIA با بنزین و سوخت دیزل بی کیفیت روسی سازگار نیستند و تعمیر و نگهداری این کامیون فقط یک پنی است.

Volvo FH 16

گران ترین رقیب را تراکتور برند VOLVO می دانند. این کامیون ایمن ترین، قابل مانور و راحت ترین در میان سایر کامیون ها در نظر گرفته می شود. قدرت موتور 500 اسب بخار جعبه 12 سرعته با گیربکس اتوماتیک Volvo I-SHIFT باک بنزین 600 لیتر میانگین مصرف 30 لیتر در 100 کیلومتر. در داخل ماشین، راننده احساس راحتی می کند، فضای داخلی کلاس “Lux”، آب و هوا (کروز) – کنترل، یخچال و حتی ایمن را به پایان می رساند. شایان ذکر است که این کامیون برند در پارامترهای عایق صدا و حرارت بسیار جلوتر از رقبای خود است. با این حال، کامیون بسیار گران است، هزینه متوسط آن 80000 یورو است. شایان ذکر است که پیدا کردن قطعات یدکی این تراکتور در بازار روسیه بسیار آسان نیست.

Volvo FH 16 2012

آخرین مورد در بررسی ما، اما به دور از ویژگی ها، کامیون فرانسوی “رنو” با سهولت دیگر و مصرف سوخت 25 لیتر در هر 100 کیلومتر متفاوت است. عمدتاً برای مسیرهای منطقه ای در نظر گرفته شده است. قدرت موتور 350-400 اسب بخار است، گیربکس Optidriver + یا TBV (Telecommande de Bolte de Viteseses)، راننده از اهرم سوئیچ سرعت استفاده نمی کند، بلکه از یک انتخابگر ویژه استفاده می کند. مخزن سوخت تراکتور “رنو” حاوی 450 لیتر است، به علاوه یک مبدل حرارتی برای گرمایش سوخت ارائه شده است. کابین تراکتور رنو کاملاً از محفظه موتور جدا شده است، راننده احساس راحتی و کاملاً آزاد می کند، علاوه بر این، راننده با کمک نشانگرهای روی داشبورد همیشه از سایش کفش های ترمز، سوخت، روغن، سطح مایع خنک کننده و مصرف سوخت آگاه است. حرکت در داخل کابین بسیار آسان است، زیرا کف کاملاً صاف است. هزینه کامیون در منطقه 37000 یورو در نوسان است. می توان مشکلات مکرر را با ترموستات، تعمیر و نگهداری گران قیمت نسبت داد. به علاوه، کل راننده با بالا رفتن از داخل کامیون آشنا نیست، زیرا کاملا از محفظه موتور جدا شده است.

هنگام انتخاب یک کامیون، باید خودتان تصمیم بگیرید که چه اهدافی را دنبال می کنید. اگر راحتی و فن آوری های نوآورانه را دوست دارید، پس بهترین انتخاب تراکتور مارک ولوو به مصرف سوخت تبدیل می شود، پس از آن “رنو” مقرون به صرفه تر را پیدا نمی کنید، کامیون SCANIA، بیشتر از بقیه برای گران قیمت روسیه مناسب است، اما شرکت آلمانی “MAN” مطمئناً مورد علاقه است. آنها خوب هستند، بالاتر از همه، قیمت، نگهداری ارزان، راحتی مناسب و در دسترس بودن فراوان قطعات یدکی. علاوه بر این، اگر یکی از کامیون های ذکر شده برای شما مناسب نیست، می توانید به تراکتورهای مارک های دیگر مانند DAF، Mercedes، Iveco توجه کنید.

کامیون کمپرسی باری “اسکانیا” قابل اعتمادترین حامل بار مدرن از جمله فله: شن و ماسه، سیمان، قلوه سنگ است. مواد قابل دانلود ممکن است دارای متنوع ترین قوام و ویسکوزیته باشند. ظرفیت حمل دستگاه در نسخه سه محوره 39 تن و برای نسخه چهار محوره 45 تن می باشد.

کامیون‌های کمپرسی هشت چرخ عمدتاً برای پیشرفت شغلی، برای حمل و نقل سنگ سنگ و سایر مواد استفاده می‌شوند.

Views

تولید سوئد در درجه اول یک شاسی خودرو است که برای چیدمان بیشتر ماژول های مختلف آماده است. روبنای نهایی ممکن است در بدنه و ابعاد متفاوت باشد.

“اسکانیا” – کامیون کمپرسی (عکس ها در مقاله قرار داده شده است) که با استفاده از جدیدترین دستاوردها در زمینه تولید کامیون های سنگین ایجاد شده است. نگرانی با اطمینان در این زمینه پیشرو است.

در حال حاضر، شرکت “اسکانیا” دو نوع کمپرسی – ساخت و ساز و حرفه ای تولید می کند. دومی ها با بدنه های حجیم تر متمایز می شوند. آنها همچنین تابلوهای بیش از حد برآورد شده دارند. مدرن ترین نسخه ها با گیره های محافظ روی کابین در دسترس هستند.

استقرار

از محبوب ترین مدل های کمپرسی ساختمانی می توان به «اسکانیا» P380SV و «اسکانیا» P124SV اشاره کرد. معادن باتجربه ترجیح می دهند در کامیون های کمپرسی معدن “Skania” G440NZ و “Skania” P420EHZ مانند ماشین های بدون گردن و قابل اعتماد کار کنند.

در میان آلمانی “مانز” روسی “KAMAZ” فرانسوی “رنو تراک” کامیون کمپرسی سوئدی “اسکانیا” جلوتر از راحتی. کابین ماشین مجهز به کلیه وسایل مورد نیاز، اتاق خواب، تهویه مطبوع، یخچال می باشد.

“اسکانیا”، کمپرسی: مشخصات

وزن و پارامترهای کلی مدل P 380SV:

وزن محدود ماشین – 13 610 کیلوگرم؛
وزن کامل – 39 تن؛
ظرفیت بدنه – 16 متر مکعب؛
اندازه لاستیک جلو – 385/65 R22.5;
سایز لاستیک عقب – 315/65 R22.5.

پاورپوینت

نام تجاری موتور – “Skania” DC11.
نوع موتور – توربودیزل با اینترکولر.
حجم کل سیلندرها 10640 سانتی متر بر سانتی متر است.
گشتاور – 1800 نانومتر هنگام چرخش 1300 دور در دقیقه.
قدرت – 380 لیتر. از جانب.
گیربکس 9 سرعته مکانیکی مارک GR-905.

Career model G440.

“کامیون کمپرسی” اسکانیا “برای حمل و نقل سنگ دارای بدنه ای بادوام است. و اگر شرکت سوئدی اصولاً موتورهای خارج از کشور خریداری نمی کند، بلکه فقط تولیدات خود را روی کامیون های کمپرسی روی کامیون های کمپرسی نصب می کند، بدنه ها متفاوت است. شرکت “SKANY” با تولید کنندگان لهستانی برای تامین کامیون کمپرسی KH-KIPPER در ارتباط است.

بدنه عرضه شده از لهستان به دو نوع با ظرفیت 16 و 20 متر مکعب تقسیم می شود. 20 چاب روی یک شاسی چهار محور و بدنه 16 مکعبی – روی سه محور نصب شده است.

موتور

بر روی کامیون کمپرسی “Skania” G440 (8 x 4) مجموعه نیرو DC13 102 با ظرفیت 440 اسب بخار و حجم کار سیلندرها 11880 سانتی متر بر سانتی متر است. موتور مجهز به توربوشارژ و اینترکولر است. موتور مطابق با استاندارد زیست محیطی EURO-4 است، مجهز به سیستم قدرت PDE و سر سیلندر چهار سوپاپ است. فیلتر هوای استاندارد موتور توسط یک نازل ویژه “سیکلون” تقویت شده است که به جدا شدن کامل ذرات گرد و غبار کمک می کند. تحت تحولات شغلی، فیلتر مضاعف یک پیش نیاز است.

استانداردسازی دقیق مشمول استانداردسازی سخت روان کننده های مورد استفاده در موتورهای “اسکانیا” است. اعتقاد بر این است که روغن موتور دوام موتور بستگی دارد. مخالفت با این امر دشوار است. هم سازنده و هم خدمات سرویس شرکت «اسکانیا» آزمایشات کامل روغن موتور و گیربکس را قبل از ارسال به پمپ بنزین ها و نقاط تعمیر و نگهداری انجام می دهند.

پارامترهای عملیاتی

ویژگی های کمپرسی “اسکانیا” که برای ساخت و ساز و بهره برداری در مشاغل طراحی شده است در زیر ارائه شده است.

موتور با گیربکس GRSO925R، نوع مکانیکی که 12 سرعت جلو و دو سرعت در عقب کار می کند، ترکیب شده است. جذابیت این مکانیسم وجود گیربکس شتاب دهنده (12) است که باید بلافاصله پشت مستقیم (11) قرار گیرد. سوئیچ سرعت مجهز به یک دستگاه نظارت است که عملکرد CP را در شرایط سخت جاده یا در خارج از جاده کامل بهینه می کند. به لطف سیستم، بهترین الگوریتم تعویض دنده نسبت به بار روی موتور ایجاد می شود. با این حال، تکیه بر اتوماسیون غیرممکن است، راننده باید فعالانه در مدیریت کامیون شرکت کند.

توجه ویژه ای به بهینه سازی تلاش ترمز هنگام جابجایی کامیون های کمپرسی در سایت های ساخت و ساز یا در یک معدن معطوف شد. از آنجایی که کامیون‌های کمپرسی “اسکانیا” روی همه چرخ‌ها تایپ می‌کنند، تصمیم گرفته شد که یک کندکننده قدرتمند R4100 در سیستم ایجاد شود که باعث کاهش سرعت گشتاور ترمز در مقدار 4100 واحد می‌شود. این نشانگرها نشان دهنده کارایی دستگاه است. با تشکر از او، تخلیه سیستم ترمز کار. استفاده از یک کندکننده پنج سرعته موثر، سایش لنت ها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

تقویت شاسی

کامیون کمپرسی “اسکانیا” با افزایش بار تعلیق خواستار تقویت گره های پشتیبانی – جذب ضربه شد. فنرهای جلو با ورقه‌های اضافی تقویت شدند و پل‌های عقب به‌جز ورق‌های اضافه، دیگری به توزیع یکنواخت بار در سرتاسر کامیون عقب که 32 تن زیادی را حمل می‌کند، کمک می‌کند.

نوسازی کل قدرت

در حال حاضر در شرکت اسکانیا با افزایش منابع موتور کار تحقیقاتی انجام می شود. سایش زودرس رینگ ها و سیلندرهای تراکم، مالکان را مجبور به تعمیرات اساسی موتور کرد. امروزه کار برای کروم کردن سطح داخلی سیلندرها در حال انجام است. این یک فرآیند بزرگ است، زیرا بهترین لایه کروم باید آینه سیلندر را به طور یکنواخت بپوشاند و برای مدت طولانی دست نخورده باقی بماند. در حالی که نتایج دلگرم کننده Motorostroites شرکت “Skania” به دست نیامده است، و در همان سطح باقی می ماند، با این حال، به اندازه کافی بالا است.

بازار کامیون های دست دوم و جدید آنقدر متنوع است که فردی که برای اولین بار به بازار بار می آید، چشمش به سادگی دوخته می شود. انتخاب سخت است، اما بیشتر نه به دلیل ثروت انتخاب، بلکه به دلیل نسبت قیمت است. از این گذشته ، اگر قبلاً در بازار روسیه ، ملکه تراکتور ، بدون شک مسابقه ای وجود داشت ، پس از عرضه تراکتور صندوق عقب جدید KAMAZ-5490 ، اولویت ها به طور جدی متزلزل شد. و این فقط اینطور نیست.

بیایید آن را بفهمیم. تراکتور صندوق عقب جدید KAMAZ-5490 حدود 4 میلیون روبل هزینه خواهد داشت. البته این برای مونتاژ تراکتور روسیه بسیار گران است، اما او جدید است. با همان مبلغ می توانید نسل های سه ساله اثبات شده را خریداری کنید، اما ماشین قبلاً با مسافت پیموده شده است. پس چه چیزی بهتر است؟ با تجزیه و تحلیل این سوال، من به نظر شخصی و داده های نظرسنجی از رانندگان و همچنین نظر شرکت بیان شده در اینترنت تکیه خواهم کرد.

New KAMAZ-5490

اگر نزدیک به این سوال و بلافاصله می توان به نگرش منفی رانندگانی که در کامازهای مختلف سفر می کردند نسبت به محصولات داخلی اشاره کرد. بله، سال از شهرت سازنده سهل انگار حمایت کرده است. کیفیت کامازهای گذشته وحشتناک بود و این یک افسانه نیست، بلکه واقعیت تلخ است. تراکتورها به اندازه کافی از نوار نقاله خارج شدند، برخی از جزئیات لازم روی آنها وجود داشت، مانند جک، آینه، و غیره. هرکسی که یک کامیون داخلی می خرید، می دانست که پس از آن باید بریچ بکشید، تا تشخیص داده شود، ماشین را انجام دهید، تعمیر آن ماشین جدید به نظر می رسد. اما تقاضا برای کاماز هنوز ثابت است.

خواهید پرسید چرا؟ بله، زیرا قیمت های برابر وجود ندارد. کاماز بسیار ارزان است، اگر نگاه کنید، از نظر حرفه ای. بنابراین، هنوز تقاضا برای کامیون های جدید داخلی بسیار پایدار است. حتی کامیون های نزدیک از چین نمی توانند در قیمت با کامیون های داخلی ما رقابت کنند. اما یک کاماز جدید به میدان آمد. اگر حقیقت را بگوییم، پس داخلی در آن بسیار کوچک است، زیرا چیزی بیش از اقدامات تراکتور مرسدس بنز مدل گذشته نیست. و خریداران به گونه ای دیگر به کامیون داخلی نگاه می کردند. طراحی زیبا، کابین جدید (بالاخره)، موتور قدرتمند و مهمتر از همه قابل اعتماد. به لطف این ویژگی ها است که KAMAZ-5490 با اطمینان به سمت موقعیت های رهبری حرکت می کند ، اما نمی تواند به پیرزن برسد. چرا؟

من نمونه‌ای از آمار را ذکر می‌کنم که اخیراً یکی از مجله‌های حل‌نشده را صرف تبلیغ موضوع مبارزه دور کرده است. برای تهیه آمار، از کامیون داران فقط یک سوال پرسیده شد: “آیا تراکتور خود را به کاماز-5490 جدید تغییر می دهید؟” پاسخ های موافق و مخالف تقریباً به نصف بین پاسخ دهندگان تقسیم می شود. نکته مهم این نظرسنجی اینجا بود: هیچ کامیون داری که روی تراکتور خارجی کار می کند، کامیون داخلی را نادیده نمی گیرد. همه استدلال ها متفاوت بود، اما تقریباً در هر بحثی عبارت “خودروی خارجی قابل اعتمادتر است” وجود داشت. به هر حال، مصاحبه شونده حتی روی تراکتورهای ده ساله قدیمی هم سوار شد و موافقت نکرد.

البته همه می‌دانند که خودروی خارجی قابل اعتمادتر است و ساده بودن برای یک کامیون‌دار به معنای از دست دادن پول است. اما واقعا در چنین غول ماشین بزرگ هنوز یاد نگرفته‌اید که ماشین‌های باکیفیت را جمع‌آوری کنید؟

اسکانیا استفاده شده

اسکانیا یا به عبارت دیگر “نیمکت” برای بسیاری از کامیون داران یک معیار است. قابل اعتماد، قدرتمند، سریع، قابل نگهداری. در اینجا 4 جزء اصلی برای تراکتورهای دوربرد آورده شده است. بیهوده نیستم، آن را برای مقایسه برداشتم. چیزی برای گفتن در مورد آن وجود ندارد، زیرا این فقط یک ماشین برای کار است که نیازی به تعمیرات ابدی ندارد، به خصوص اگر مالک آن برود. این مورد به ویژه در عملکرد تراکتور مهم است اگر شما فردی با این موضوع هستید.

در پی نتایج همین نظرسنجی، بسیاری از رانندگان گفتند که بهتر است با زنجیر چرخ کهنه تماس بگیرید تا با کاماز تماس بگیرید.

چه چیزی سنگ ها را رشوه می دهد؟ برای پاسخ به این سوال مجبور شدم بسیاری از انجمن ها را ببندم و شخصاً با کامیونداران چت کنم. آنها افراد اجتماعی هستند و بنابراین برای یک سوال پاسخ های زیادی شنیدم.

اگر به طور کلی پاسخ را در نظر بگیرید که چیزی شبیه به این اتفاق بیفتد: “اسکانیا یک دستگاه قابل اعتماد است که توسط زمان آزمایش شده است، اگر از آن مراقبت کنید، دو و نیم میلیون کیلومتر برای تعمیر اساسی می گذرد. ​​کاماز هنوز توسط کاماز آزمایش نشده است. زمان و هیچ کس منبع او را نمی داند و کامیون داران دوست ندارند با ناشناخته ها ارتباط برقرار کنند.

اگر خودتان این سوال را بپرسید و من با خودروهای خارجی با تکنیک داخلی حرکت می کردم، احتمالاً قطعاً پاسخ منفی داده ام. شاید این تا حد زیادی به این دلیل باشد که من در شهر نابرژنیه چلنی به دنیا آمدم و بزرگ شدم، دقیقاً همان جایی که کاماز تولید شد. احتمالاً هر یک سوم افراد محلی در کارخانه کار می کنند و بنابراین اطلاعاتی در مورد کارهایی که در کارخانه انجام می شود، حتی بدهی. در این بین، کارخانه در چنین وضعیتی قرار می گیرد، مراقبت از کارگران در پایین ترین سطح قرار می گیرد، کیفیت محصولات بالا نمی رود.

بنابراین، با جمع بندی این مقاله می توانید تأکید کنید که برای راننده کامیون مهمترین چیز اعتماد به ماشین در کیلومتر بعدی آن است. در این بین کیفیت تولیدات داخلی به قدری پایین خواهد بود که نمی توانیم با خارجی ها رقابت کنیم. بنابراین، انتخاب بین دو رقیب بدون شک بر عهده SCJ استفاده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟