یکشنبه, اردیبهشت 30, 1403
بررسی فنی خودروهادسته‌بندی نشدهمقاله هامقایسه ماشین آلات سنگین

رانندگی ایمن کامیون در زمستان

نکات ایمنی رانندگی روی بر فنکات ایمنی رانندگی روی بر ف

آنچه رانندگان کامیون باید در مورد عملیات ایمن زمستانی بدانند – هنگام رانندگی در جاده های برفی یا یخ زده، توقف آن ممکن است تا 10 برابر بیشتر طول بکشد.

عملیات زمستانی احتمال بیشتری برای مواجه شدن رانندگان کامیون با سطوح لغزنده و دید ضعیف به همراه دارد و خطر تصادف را افزایش می دهد. آیا رانندگان شما آماده هستند؟

بر اساس شورای ملی ایمنی، صنعت حمل و نقل و حمل و نقل به دلیل بیشترین تعداد صدماتی که باعث دوری از محل کار می شود، پس از اولین واکنش دهنده ها قرار دارد. و با توجه به اداره آمار کار، هزینه متوسط برای کارفرما برای این آسیب ها 40000 دلار است.

عملیات زمستانی با برف، یخ سیاه و سایر خطرات خطرات بیشتری را به همراه دارد. آموزش راننده می تواند به کاهش احتمال صدمات ناشی از تصادف یا لغزش و سقوط کمک کند.

نکات ایمنی رانندگی روی بر ف
نکات ایمنی رانندگی روی برف

ابتدا، با آزمون ایمنی رانندگی زمستانی زیر، ببینید چقدر می دانید:

  1. درست یا نادرست: کاهش فشار باد لاستیک های شما باعث بهبود کشش می شود.
    پاسخ: غلط: کاهش فشار هوا باعث بهبود کشش نمی شود. توانایی فرمان را کاهش می دهد و در صورت گرم شدن بیش از حد لاستیک می تواند باعث انفجار شود.
  2. احتمال وقوع کدام یک از این دو حادثه رایج بیشتر است: تصادف وسیله نقلیه یا لغزش و سقوط در خارج از خودرو؟
    پاسخ: لغزش و زمین خوردن علت شماره 1 صدمات راننده است و 22 درصد از این صدمات به اندازه ای جدی هستند که رانندگان 30 روز یا بیشتر از کار خود را از دست می دهند.
  3. کدام شرایط آب و هوایی باعث تصادفات بیشتر می شود – باران یا برف؟
    پاسخ: در واقع شرایط آب و هوایی بارانی پنج برابر بیشتر از شرایط برفی باعث تصادف می شود.
  1. رایج ترین دلیلی که کامیون دچار لغزش می شود کدام است: رانندگی خیلی سریع، شکستن بیش از حد/کاهش سرعت بیش از حد برای شرایط، فرمان بیش از حد، یا شتاب بیش از حد؟
    ج: خیلی تند رفتن. رانندگی سریع آسان است. توقف این یک چالش است.
  2. هنگام رانندگی در جاده خیس، رانندگان باید: سرعت را 10، 25 یا 30 درصد کاهش دهند؟
    A: سرعت را 25٪ کاهش دهید. به عنوان مثال، اگر در شرایط ایده آل با سرعت 55 مایل در ساعت رانندگی می کنید، هنگامی که جاده خیس است سرعت را به 40 مایل در ساعت کاهش دهید.
  3. در زمستان، رانندگان هرگز نباید اجازه دهند باک بنزین آنها زیر 10٪، 25٪ یا 30٪ باشد؟
    پاسخ: 25 درصد دو دلیل برای پر نگه داشتن کامیون خود حداقل 25 درصد وجود دارد. اولاً، باک پر میعان را کاهش می دهد که می تواند خط سوخت شما را وصل کند. دوم، اگر شرایط جاده بدتر شود، خوشحال خواهید شد که سوخت بیشتری از آنچه فکر می‌کردید داشته باشید.
  4. در چه روزی از هفته رانندگان بیشتر در معرض تصادف مرگبار هستند؟
    پاسخ: شنبه متداول ترین روز برای تصادفات مرگبار در زمستان است و در تعطیلات زمستانی این احتمال افزایش می یابد. در طول هفته، جمعه خطرناک ترین روز است.
  5. هنگام رانندگی در جاده های برفی یا یخ زده، توقف آن ممکن است تا 5، 10 یا 20 برابر بیشتر طول بکشد؟ پاسخ: 10 برابر طولانی تر. بر این اساس فاصله زیر را افزایش دهید.
برف نه تنها می تواند جاده ها را لغزنده کند، بلکه دید را نیز کاهش می دهد.
  1. در آب و هوای برفی، رانندگان هر بار که می آیند باید چه کاری انجام دهند: شرایط آب و هوا را بررسی کنند، چراغ های جلو را بررسی کنند، بازتابنده ها یا همه موارد بالا را بررسی کنند؟
    ج: همه موارد فوق. شرایط آب و هوایی ممکن است در طول روز تغییر کند، بنابراین هر بار که توقف می کنید برای سوخت یا استراحت بررسی کنید. برف، یخ یا آلودگی جاده انباشته شده را از چراغ ها و بازتابنده ها پاک کنید. این به شما کمک می کند بهتر ببینید و احتمال اینکه سایر رانندگان شما را ببینند را افزایش می دهد. تمیز نگه داشتن چراغ‌ها و بازتابنده‌ها نیز می‌تواند به شما در جلوگیری از کشیده شدن کمک کند. نقص های قابل مشاهده دلیل اصلی بازرسی DOT است. هوا از قبل سرعت شما را کاهش می دهد و توقف ترافیک فقط شما را بیشتر عقب می اندازد. رانندگان با تجربه اغلب لامپ و فیوز یدکی را نیز حمل می کنند.
  2. رانندگان در صورت شروع به سر خوردن چه باید بکنند؟ به آرامی ترمز کنید و در جهت مخالف لغزش هدایت کنید؟ پدال گاز را راحت کنید، به سمت یک نقطه مرجع و در لغزش هدایت شوید؟ یا اینکه بوق خود را بزنید تا دیگران را آگاه کنید و از ترافیک پیش رو دور شوید؟
    A: پدال گاز را بردارید، به سمت نقطه مرجع و به سمت لغزش هدایت کنید. اگر وسیله نقلیه شما دارای گیربکس دستی است، باید پدال کلاچ را نیز به آرامی فشار دهید در حالی که گاز را خارج می کنید.

اکنون که متوجه شدید ممکن است آنقدر که فکر می‌کردید در مورد ایمنی رانندگی در زمستان نمی‌دانید، اجازه دهید چند نکته را بررسی کنیم.

به یاد داشته باشید که این نکات کلی رانندگی ایمن در زمستان را دنبال کنید:

آهسته بروید و مسافت زیر را افزایش دهید.
با شتاب و ترمز ملایم باشید.
در صورت امکان مسیرهایی را برای جلوگیری از تپه ها برنامه ریزی کنید.
زنجیر را در حالت‌هایی که به آن‌ها نیاز دارند حمل کرده و استفاده کنید (و قبل از شروع ریزش ورقه‌ها، بستن آن‌ها را تمرین کنید).
چکمه های مناسب هوای زمستان بپوشید.
در صورت گیر کردن وسایل بقا در وسیله نقلیه نگه دارید.
قبل از شروع سفر مطمئن شوید که وسایل اضطراری مناسب را دارید:

افزودنی سوخت ضد ژل برای موتورهای دیزلی
لامپ و فیوز چراغ جلو اضافی
شراره های ایمنی یا مثلث های بازتابنده
زنجیر چرخ
تیغه های برف پاک کن و مایع برف پاک کن ضد یخ
مطمئن شوید که تجهیزات بقای شخصی زیر را دارید:
غذا و آب
تلفن همراه با باتری کاملا شارژ شده و شارژر تلفن همراه
چکمه های محکم
کلاه و دستکش
چراغ جلو یا چراغ قوه
در صورت نیاز دارو

دیدگاهتان را بنویسید

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟